Kolory w biznesie

Każda z nas ma gamę swoich ulubionych barw i często kolejne stroje kupujemy, kierując się właśnie tymi upodobaniami. Warto jednak wiedzieć, że kolory mają także swoją symbolikę a co więcej, potrafią oddziaływać zarówno na otaczających nas ludzi, jak i na nas. Znajomość znaczenia kolorów to ważna kwestia w komunikacji niewerbalnej. Wiedza ta jest przydatna i pozwala nam dobrać strój do sytuacji oraz łatwiej rozpoznać styl i charakter innych ludzi, czyli podejmować trafniejsze zawodowe i życiowe wybory.

Zapewne chcesz wyglądać profesjonalnie w pracy i atrakcyjnie na co dzień.

– Granatowy

Podkreśla odpowiedzialność, chęć kontroli świata zewnętrznego. Granatowy kojarzy się z finansami i przedsiębiorczością. Jest kolorem profesjonalistów.

– Niebieski

Wpływa uspokajająco, łagodzi stresy i napięcia. Pomaga w nawiązywaniu nowych kontaktów, wzbudza zaufanie i szacunek. Niebieski symbolizuje piękno, takt, kreatywność i twórczość. Jest to kolor medialny.

– Czarny

Kolor tajemnicy, żałoby i smutku. Czarny wybierają z reguły osoby mocno zdyscyplinowane i pewne siebie lub zupełnie odwrotnie, ludzie szukający poczucia własnej wartości. W biznesie dodaje autorytetu i sprawia wrażenie elegancji, szyku i odświętności. Jednak niepolecany panom przed godziną 17.00 (wtedy sprawdzają się bardziej kolory ciemnej szarości).

– Szary

Kolor stonowany, nierzucający się w oczy, dobry jako baza służbowego stroju. Określa potrzebę równowagi i wyciszenia bez okazywania tych uczuć na zewnątrz. Kolor nastawiający na merytoryczną rozmowę i porozumienie.

– Biały

Symbolizuje ludzi zachłannych na życie i szczęście. Biały to kolor optymistów. Symbolizuje czystość, niewinność i jednocześnie otwartość na kreatywność i nowe bodźce.

– Czerwony

To kolor krwi i życia, wpływa pobudzająco. Charakteryzuje potrzebę aktywności emocjonalnej i fizycznej. Ludzie wybierający czerwień, wytrwale dążą do celu, a przy tym są ekspansywni. Czerwień pomaga w wielu sytuacjach poczuć się pewniej oraz atrakcyjniej. W biznesie jest przypisany do wyższych stanowisk.

– Różowy

Sprawia wrażenie łagodności, bezwarunkowej miłości, gotowości na wsparcie. Delikatny pudrowy róż jest łagodną klasyką, a mocna fuksja przykuwa uwagę i jest przeznaczona dla ludzi odważnych. Różowy łagodzi biznesowe obyczaje i zbliża ludzi. Badania wykazały, że Panowie w różowych krawatach są mniej agresywni podczas debat publicznych niż ci, którzy założą krawat czerwony, podnoszący ciśnienie krwi.

– Brązowy

Wyraża potrzebę stabilizacji życiowej. Brąz jest kolorem ziemi, dlatego kojarzy się z bezpieczeństwem i stabilnością życiową. Kolor realistów, ludzi lubiących ład i porządek, którzy mocno stąpają po ziemi. W biznesie ciemny odcień brązu może stanowić ciekawą alternatywę dla czerni, natomiast jasny brąz typu camel lub karmel czy beż to kolory elegancji i klasy.

– Zielony

Symbolizuje potrzebę skupienia się na sobie, potrzebę równowagi wewnętrznej. Zieleń jest kolorem relaksującym oraz uspakajającym. W biznesie dopuszczalny jest jedynie ciemny odcień zieleni typu zieleń butelkowa.

  • analiza kolorystyczna, czyli wiedza, w jakich kolorach wyglądasz najlepiej,
  • biznesowa symbolika kolorów.

Gdy połączysz te dwie informacje, będziesz zawsze wyglądała atrakcyjnie i profesjonalnie.

Jeśli potrzebujesz analizy kolorystycznej, skontaktuj się ze mną, umówimy się na szkolenie ‘Kolor jest ważny’ z indywidualną analizą kolorystyczną. Zapraszam Cię także na szkolenia z budowania marki osobistej, mocy kobiety w biznesie, na kurs Mindfulness (uważności), na sesje coachingowe.

Z serca dla Ciebie

Zdjęcie: Sharon Pittaway on Unsplash


Wskazówki dla kobiet biznesu: jak zbudować silną markę i reputację

Budowanie autentycznej marki osobistej